Hizmet Pazarlaması Nedir?

Hizmet pazarlaması, tüketicinin maddi olmayan bir ürüne olan ihtiyacını tahmin etmek için farklı bir taktik veya strateji kümesinin uygulanmasını ifade eder. Ve böylece, servis hizmeti satın almalarından sonra maksimum değer oluşturmak için gereksinimlerini uygun şekilde karşılayın.

Hizmet pazarlama ile ürün pazarlaması farklıdır. Hizmet satarken, tüketicileri ikna etmek ve maddi olmayan ürünleri fiyatlandırmak oldukça zor bir iştir.

Hizmet Pazarlaması Nedir?

Hizmet Pazarlama Kategorileri 

Hizmet endüstrisi imalat endüstrisinden daha karmaşık görünmektedir. Hizmetler somut veya soyut olabilir; insan odaklı veya ürün odaklı. Bunlar ayrıca uygulanabilirliklerine sınıflandırılır.

Kişisel Hizmetler

Burada işlem gören kişiler, hizmetten yararlanmak için müşterinin hizmet sisteminde veya konumda fiziksel varlığını ifade eder. Örneğin, bir kişinin saçlarını kestirmek için 'kuaför yada berber salonunda fiziksel olarak bulunması gerekir.

Mülkiyet İşleme Hizmetleri 

Bu tür hizmetler, belirli bir ürün veya müşterinin katılımı sınırlı olan veya hiç ürün içermeyen mülkiyet ile ilgilidir. Örneğin, 'nakliyeciler' tarafından sunulan hizmetler öncelikle müşterinin eşyalarının, yani mobilya yada varlıkların bir yerden bir yere güvenli bir şekilde taşınması ile ilgilidir.

Zihinsel İşleme Hizmetleri

Tüketicinin zihinsel yeteneklerini, dini inançlarını, davranışlarını, algılarını, yaşam tarzlarını ve tutumlarını etkileyen hizmetler zihinsel uyaran işleme hizmetleri olarak adlandırılır. Tıpkı eğitim enstitüleri, bir kişinin zihinsel yeteneğini geliştiren bilgiler sunar.

Bilgi İşlem Hizmetleri

Bunlar, bilginin bir ürün olarak hareket ettiği veya bilgi teknolojisinin kullanıldığı benzersiz bir soyut ürün türüdür. Bu tür kararlar, büyük yatırım ve yüksek risk düzeyi nedeniyle kritik öneme sahiptir; bu nedenle, mutlak müşteri katılımı burada görülebilir.

Hizmet Süreci

Bir kuruluş, eğitimli ve deneyimli personelin hizmet sunmasını gerektirir çünkü berbat bir tüketici deneyimi, marka adını ve hakkaniyetini etkileyen olumsuz tanıtımlara yol açabilir.

Hizmet sektöründe süreç önemli bir rol oynamaktadır. 

Buradaki işlem, tüketicinin hizmetten yararlanmasına ilişkin adımları ifade eder. Bir kuruluş bu adımların her birini takip etmelidir. Bu adımların her birini yerine getirirken, tüketicilerle etkileşime giren personelin alçakgönüllülüğünü, dürüstlüğünü ve samimiyetini sağlamalıdır.

Hız ve Doğruluk 

Tüketiciler herhangi bir kesinti olmadan hızlı hizmetleri tercih ederler. Bu nedenle, hizmetin sunulma oranı, verimli hizmet için bir parametre olarak kabul edilir. Ayrıca, bir servis sağlayıcısının diğeri üzerinden tüketiciler tarafından seçilmesinden de sorumludur.

Ana Sayfaya Dön »